Udruge

stepenistePut do srednje škole Ambroza Haračića od ove će školske godine voditi po šarenim stepenicama, a za to su zaslužni članovi nevladine i neprofitne udruge »Haratak«, osnovane krajem prošle godine od strane grupe srednjoškolaca, a na poticaj lošinjske umjetnice Dunje Janković, izvijestio je Novi list.

Upravo je ona potaknula mlade da se okupe i pokrenu, kako bi promicali razvoj nezavisnoga kulturnog i umjetničkog izražavanja, civilne scene, uključivanje mladih u kreiranje iste.
Bojanje stepenica organizirano je u sklopu projekta nazvanog jednostavno »Project: Stairs«. S uređenjem betonskog stubišta koje vodi od sportske dvorane do srednje škole počelo se sredinom kolovoza i radovi se polako privode kraju. Nakon što su stubište i okoliš očistili, krenulo se s crtanjem kako bi se i onima manje vještima likovnom izražavanju omogućilo da sudjeluju. Svakog dana priključivalo im se sve više srednjoškolaca i osnovnoškolaca, a podršku su dobili i od slučajnih prolaznika.
– Projekt »Stepenice« to jest »project: stairs« stvoren je u namjeri kako bi se što više mladih ljudi uključilo u kreiranje i uljepšavanje javnog prostora, točnije onog kod srednje škole. Taj projekt potiče kreativnost i zajedništvo među mladima i dobivamo odlične rezultate i prihvaćanje našeg pothvata od strane prolaznika, kazala nam je predsjednicaudruge, 20-godišnja studentica Nikolina Fuzul.

»SRČANI UDAR« PO SUŠĆANSKI
Ime udruge osmislila je Dunja Janković, a »Haratak« zapravo znači »srčani udar« (Heart attack). Izraz je Dunja posudila od stanovnika otoka Suska koji ga često koriste, a njime su željeli izazvati pozornost, odnosno izvesti udar na uspavanu kulturnu scenu Lošinja, posebno kada su mladi u pitanju.

– Kako nismo imali svoj prostor, naša udruga najviše radi na projektima koji se odvijaju pod otvorenim nebom. Članovi udruge su srednjoškolci, oni koji su tek upisali srednju školu i oni koji ju završavaju, a priključilo nam se i nekoliko osnovnoškolaca, priča Fuzul, koja uskoro odlazi na fakultet te dodaje kako će nastaviti brinuti o udruzi jer se većina njihove komunikacije odvija putem Facebooka.

Kako stoji na njihovoj Facebook stranici, cilj i svrha udruge »Haratak«, koja trenutačno broji desetak stalnih članova, je promicanje slobodnog kreativnog i kulturnog izražavanja društva na otocima Cresu i Lošinju i šire. Uključuje poticanje, promicanje i unapređivanje svih oblika aktivnosti mladih na području umjetničkog stvaralaštva, ekologije, sporta, održavanje i organiziranje koncertnih događanja, festivala, izložbi, kulturnih priredbi, radionica, predavanja te druge oblike kulturno urbanog izražavanja i edukacije.

(A. Braškić)

Comments  

0 # ggghahha 2013-09-21 01:20
mozda bi više pohvala dobili da ste se išli fixat deco.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ggggfix 2013-09-21 10:22
vidio da je netko dobio pohvale zato što se nafixao?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ...Ja, ali neka druga 2013-09-10 13:46
Pa nemoj onda praviti cirkus.
Reply | Reply with quote | Quote
-2 # ...Ja, ali neka druga 2013-09-06 10:12
Grešku priznajem. Pošto nemate argumenata hvatate se sitnice poput grešaka u pisanju, a isti i dalje cirkus prave.
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Sapienti sat!Kardiolog 2013-09-06 12:02
Quoting Ja, ali neka druga:
Grešku priznajem.

A što drugo možeš nego je priznati :lol:
Quote:
Pošto nemate argumenata hvatate se sitnice poput grešaka u pisanju,
Moj argument je da srčani udar (tj. infarkt) nije nepoznata stvar i da bojati se da te ne opali nije ništa negativno i da ga ljudi ne žele. Da li tvrdiš da to nije točno?
a isti i dalje cirkus prave./quote]Cirkus prave oni kojima smeta svaka kritika. Sapienti sat!
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # farbakist 2013-09-05 22:21
e dragi lošinjani umjesto da pohvalite mlade i talentirane umjetnike koji su pod vodstvom prije spomenute umjetnice barem nesto napravili za ovaj otok koji se pazite ovo naziva otokom vitalnosti ja bi ga rađe nazvao otokom umiranja i kronične depresije i surove ljubomore i mizantropije . mislim da sam bio preblag , predlažem vama genijealcima i onima koji glume pamet losinja da pitate dotične koji su pokazali bozon od svoje kreativnosti koji im je sljedeći project .

ekipa stepeničara nedajte se omest ovim smolnim komentarima lošinjske teladi nego nastavite dalje u svojoj kreaciji

kist i rijeke :)
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # BozonarijeLošinjsko tele 2013-09-06 09:14
Quoting kist:
e dragi lošinjani umjesto da pohvalite mlade i talentirane umjetnike koji su pod vodstvom prije spomenute umjetnice barem nesto napravili za ovaj otok koji se pazite ovo naziva otokom vitalnosti ja bi ga rađe nazvao otokom umiranja i kronične depresije i surove ljubomore i mizantropije.
Po tebi ispada da nitko nikad i ništa nije napravio za ovaj otok do pojave 'ekipe stepeničara'. Da tome nije tako možeš vidjeti i na ovoj stranici primjerice o izložbi u Tinelu www.volim-losinj.org/kultura/2132-tinel-opus-apsyrtides i najavu današnjeg prikazivanja filma o zaštiti suhozida.
Reply | Reply with quote | Quote
+3 # grafitisamozvani umjetnik 2013-09-06 06:34
Nije svaki crtež umjetnost, a danas se nažalost svatko pokušava nazvati umjetnikom. Pojedinca njegova umjetnička djela čine ili ne čine umjetnikom, a ne završena škola. Škola ti je samo dala zanat. Druga je priča da li si u stanju od tog zanata napraviti umjetnost.
Također, vjerovatno postoje i grafiti koji su umjetnost, ali većina grafita su samo grafiti, a ako se nalaze na pogrešnom mjestu onda predstavljaju devastaciju prostora.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # coolwind 2013-09-05 14:05
kulturna scena na Lošinju nije uspavana, eto JAK je pred dvije godine predstavio američku jahtu u lošinjskoj luci, a nekoliko godina prije Otela sa Suska. Prema tome imamo se čime predstaviti i pohvaliti.
Reply | Reply with quote | Quote
-2 # Ohne naslovJa, ali neka druga 2013-09-05 10:43
Kao i uvijek prigovaraju oni koji tu i ne prolaze odnosno oni kojih se ovo i ne tiče i to negativno jer se boje novih i nepoznatih stvari.
Zvuči poznato?
Da, primitivizam.
Sapietni sat.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Novo i nepoznato?Primitivac 2013-09-11 08:49
"Kao i uvijek prigovaraju oni koji tu i ne prolaze odnosno oni kojih se ovo i ne tiče i to negativno jer se boje novih i nepoznatih stvari."

Oprosti, ali što je u ovome novo i nepoznato?

Naziv izveden iz stranog jezika? Pa posvuda smo okruženi time, onaj krležijanski malograđanin danas je isti, samo ne ubacuje više njemačke nego engleske iskrivljenice.

Angažman mladih? Pa ne treba ih toliko vrijeđati i omalovažavati tvrdnjom da je ovaj angažman (koji je za svaku pohvalu) jedini. Mladi na Lošinju nisu uspavana ljepotica koju tek treba probuditi, oni su vidljivo aktivni.

Oslikavanje javnog prostora? Lošinj je pun takvih intervencija.

Oslikavanje stepenica? Pogledajte stepenice ispred hotela Kredo.

Pa i da je sasvim novo i nepoznato, to mu ne daje zaštitu od analize, vrednovanja pa i kritike.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Fotkam, šeram, lajkamHipster 2013-09-11 09:06
Quoting Primitivac:
"Kao i uvijek prigovaraju oni koji tu i ne prolaze odnosno oni kojih se ovo i ne tiče i to negativno jer se boje novih i nepoznatih stvari."
Oprosti, ali što je u ovome novo i nepoznato? Naziv izveden iz stranog jezika? Pa posvuda smo okruženi time, onaj krležijanski malograđanin danas je isti, samo ne ubacuje više njemačke nego engleske iskrivljenice.

To je zato što je engleski danas IN, a ostali jezici (pa i hrvatski) AUT. Zato je danas KUL LAJKATI, SEJVATI, ČETATI, TVITATI, GUGLATI, pa je današnjem malograđaninu KUL projekt nazvati STAIRS, a hrvatske STEPENICE staviti u zagradu kao manje poznatu riječ :lol:
Quote:
Angažman mladih? Pa ne treba ih toliko vrijeđati i omalovažavati tvrdnjom da je ovaj angažman (koji je za svaku pohvalu) jedini. Mladi na Lošinju nisu uspavana ljepotica koju tek treba probuditi, oni su vidljivo aktivni.
Oslikavanje javnog prostora? Lošinj je pun takvih intervencija. Oslikavanje stepenica? Pogledajte stepenice ispred hotela Kredo.
Ili klupu iza pošte, kod Lidla i udruge Idem i ja, omiljeni motiv FOTKANJA turista.
Quote:
Pa i da je sasvim novo i nepoznato, to mu ne daje zaštitu od analize, vrednovanja pa i kritike.
LAJKAM ;-)
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Sušćanski latinskiKardiolog 2013-09-05 11:44
Quoting Ja, ali neka druga:
Kao i uvijek prigovaraju oni koji tu i ne prolaze odnosno oni kojih se ovo i ne tiče i to negativno jer se boje novih i nepoznatih stvari.

Prijateljice draga, srčani udar iliti infarkt nije nepoznata stvar, a bojati ga se nije ništa negativno. Jer tko ga se boji zdravije se hrani, vježba, odmara i izbjegava stres.
Quote:
Zvuči poznato?
Da, primitivizam.
Baš nam treba netko da nam izaziva srčani udar da razbudi uspavanu kulturnu scenu.
Quote:
Sapietni sat.
Na kojem je to jeziku? Je li to latinski po sušćanski?
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # šatroGizmo 2013-09-05 15:37
To ti je latinski, poznati lošinjski dijalekt.
Reply | Reply with quote | Quote
+5 # frfljpomorac 2013-09-05 17:54
Jednom davno na otoku Lošinju živio je jedan poluretardirani mladić, koji
osim tog svog nedostatka nije imao ni sve zube, pa je cijeli svoj život frfljao. Lošinjani, kakvi već znaju biti, tom mladiću su se podsmjehivali i oponašali ga isto tako frfljajući.
Godine su prolazile, nesretni mladić je prerano preminuo, a stari lošinjani su
mladića još godinama nastavili oponašati, čak i pred svojom djecom. Mlađe generacije ovu priču niti ne znaju, a također ne znaju ni to da frfljanje koje su čuli od svojih starih nije bio normalan razgovor nego obično izrugivanje. Nažalost, mnogi od njih, od svojih starih nisu naučili ništa drugo do li frfljati.
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # Naziv udrugeLogoped 2013-09-05 06:29
A moj mali, dok je bio još jako mali, govorio je: Jiba jibi gjize rep.
Super naziv, idemo osnovati udrugu.

:lol:
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # driblinghowyesno 2013-09-05 06:10
Zakon o udrugama (NN 088/2001)
narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/233067.html

Članak 12.
(1) Naziv udruge mora biti na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu.
(2) Naziv udruge može sadržavati pojedine strane riječi ako one čine ime međunarodne organizacije čija je udruga članica, ako su te riječi uobičajene u hrvatskom jeziku, ako za ­njih nema odgovarajuće riječi u hrvatskom jeziku, ili ako se radi o riječima na mrtvom jeziku.
(3) Udruga koja ima za ci­lj zaštitu i promica­nje interesa pripadnika nacionalne ma­njine može, uz naziv na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu, imati i naziv na jeziku i pismu nacionalne ma­njine.
(4) Naziv udruge može se, ako je to predviđeno statutom, upisati u re­gistar udruga i u prijevodu na jedan ili više stranih jezika. Naziv na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu mora se upisati na prvom mjestu.
(5) Uz svoj puni naziv udruga može rabiti i skraćeni naziv, koji mora sadržavati karakteristični dio naziva udruge. Skraćeni naziv upisuje se u re­gistar udruga.
(6) Naziv i skraćeni naziv udruga je dužna rabiti u obliku i sadržaju u kojem su upisani u re­gistar udruga.
(7) Ako je uz naziv ili skraćeni naziv u re­gistru udruga upisan i naziv ili skraćeni naziv u prijevodu na strani jezik, naziv ili skraćeni naziv na stranom jeziku udruga može rabiti samo zajedno s nazivom na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu.
(8) Odbit će se zahtjev za upis u re­gistar ako se naziv udruge jasno ne razlikuje od naziva udruge upisane u re­gistar udruga.
(9) Ako se tijelu državne uprave koje vodi re­gistar udruga podnesu dva ili više zahtjeva za upis u re­gistar udruga s istim nazivom, odobrit će se upis one udruge koja je prva podnijela zahtjev.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # robovihahha 2013-09-21 01:09
Jebeš zakone, robovi jedni
Reply | Reply with quote | Quote
-2 # sanabobićfrenk 2013-09-04 12:13
enzo imaš pravo, Lošinj su drugovi pretvorili u kasabu. Naši su djedovi odlazili u Ameriku i vraćali se te govorili mješavinom engleskog i lokalnog hrvatskog dijalekta.
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # !!!Tecumseh 2013-09-05 05:48
Quoting frenk:
enzo imaš pravo, Lošinj su drugovi pretvorili u kasabu. Naši su djedovi odlazili u Ameriku i vraćali se te govorili mješavinom engleskog i lokalnog hrvatskog dijalekta.


Čega se pametan stidi, budala se ponosi.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # moderato cantabileenzo 2013-09-04 07:59
Dunja sve više osvaja svojim poimanjem umjetnosti i neposrednošću. Samo tako naprijed, treba razbiti ovaj lošinjskj okoštali primitivizam.
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # amerikanizacija primitivacaSnob 2013-09-04 09:50
Quoting enzo:
Dunja sve više osvaja svojim poimanjem umjetnosti i neposrednošću. Samo tako naprijed, treba razbiti ovaj lošinjskj okoštali primitivizam.

Tako je. Treba razbiti lošinjski okoštali primitivizam uvozom amerikanizma i američkim kulturnim imperijalizmom. Kao na primjer što kažu u članku "Projekt »Stepenice« to jest »project: stairs« .Kad bi bilo samo Projekt stepenice bez pojašnjenja project: stairs čovjeka bi udario haratak.
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # da za mlade!stari, a mladi 2013-09-02 16:18
Gore navedenu (bespotrebnu)kritiku imena udruge mladih je iznijela osoba kojoj očito odgovara uspavanost grada te se ne slaže sa starom narodnom da na mladima svijet ostaje, već na gerijatriji...

Smatram da nikoga ovdje ne zanimaju latinski nazivi i kvazi pametovanje oko imena. Osnivači udruge su naveli svoj razlog zašto se udruga tako zove, i to je dovoljno.

Mladima treba pružiti podršku te se iskreno se radujem novim projektima udgure Haratak!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # jaricijarici 2013-09-01 18:09
Besposleni popi i jarice krsti.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Kulturni infarktKardiolog 2013-09-01 17:43
Znači »Haratak« zapravo znači »srčani udar« (Heart attack). Mislim da je to nesretan i nespretan naziv za udrugu koja bi tim imenom željela "izazvati pozornost, odnosno izvesti udar na uspavanu kulturnu scenu Lošinja". Jer srčani udar, odnosno Infarkt miokarda (lat. infarctus myocardii) je "posljedica potpunog prekida dotoka krvi koronarnoj arteriji ili njezinim granama. Najčešće nastaje naglo, akutno zbog tromboze koja začepi lumen koronarne arterije ili njenih grana i dovede do infarkta. Drugi uzroci su krvarenje u stijenci žile, tromboembolija iz lijevog atrija, ponekad čak i jak udarac u prsnu kost (sternum).
Ako bolesnik preživi infarkt u pogođenom području miokarda razvija se najprije ishemija, zatim infarkt i nekroza, koju kasnije nadomjesti fibrozno tkivo tj. ožiljak."(Wikipedia) Infarkt mi se čini malo prejakim sredstvom za izazivanje pozornosti jer može izazvati i smrt.
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # VazektomijaGinekolog 2013-09-03 18:24
Ime udruge je odlično ali i nebitno,za razliku od nekih ''neprofitnih'' udruga ovi barem nisu vazektomirani u glavi
Reply | Reply with quote | Quote

Add comment

Security code
Refresh

Članak 69. Ustava RH

 Volim LošinjSvatko ima pravo na zdrav život.
Volim LošinjDržava osigurava uvjete za zdrav okoliš.
Volim LošinjSvatko je dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

setnja

ubojstvo